Gjør det enklere for deg å prestere på
både miljø og bunnlinje
Progresjon over perfeksjon
Grønn vekst er en læringsreise. Du trenger ikke gjøre alt på en gang, eller prestere fra første sekund - desto fortere du kommer i gang, jo raskere kan du høste konkurransefordeler som bedre finansielle vilkår, fortrinn i anbud eller mer attraktiv for arbeidstakere.
Grønn vekst fra A til Å
Vi har utviklet en verktøykasse for grønn vekst, fylt med relevante tjenester, tips, tiltak og konkrete verktøy som gjør bærekraftsarbeidet enklere og frigjør ressurser til din kjernevirksomhet.
Du kan plukke fra en á la carte-meny, tilpasset din bedrifts unike behov, budsjett og ambisjoner.
-
Gjør bærekraft til ditt konkurransefortrinn med oss.
Gjennom 5 steg Inspirert av SGD Compass guider vi deg gjennom en transformasjonsreise.
Målet er å omdanne tanker om bærekraft til konkrete handlinger og konkurransefordeler.
Steg 1 - Felles kunnskap:
Vi hjelper deg å bedre samarbeid, fokus og fremdrift gjennom et felles kunnskapsgrunnlag om bærekraft.
Steg 2 - Vurder nå-status og ambisjonsnivå:
Sammen kartlegger vi dagens praksis, bransjekrav og deres ambisjonsnivå. Dette danner grunnlaget for en målrettet bærekraftsstrategi.
Steg 3 - Velg mål og delmål:
Etter at vi vet hvor du står, hjelper vi deg å lage en plan alle kan forstå og vil levere på. Vi definerer KPIer og SMART-mål som viser progresjonen og resultatene av arbeidet.
Steg 4 - Planlegg aktiviteter:
Når målene er valgt, planlegges konkrete aktiviteter og mål for ansatte og virksomheten. Vi øker sjansen for suksess gjennom å integrere bærekraftsarbeidet sømløst i virksomhetsstrategien.
Steg 5 - Dokumenter og del:: For å opprettholde internt engasjement samt tiltrekke kunder, talenter og forretningsmuligheter er det viktig å vise effekten av din innsats. Vi hjelper deg å dokumentere og formidle resultatene og lærdommene fra bærekraftsarbeid.
-
Fraction Chief Marketing Officer (CMO) eller brøkdels markedsressurs er en utkontraktert deltidsstilling som fyller rollen som markedsansvarlig uten at du forplikter deg til kostnadene ved en heltidsstilling internt. Det gir økt fleksibilitet, kostnadseffektivitet og redusert risiko. Kontakt oss for å lære mer.
Vekstmarkedsføring: Mandag Igjen spesialiserer seg på vekstmarkedsføring. Mens tradisjonell markedsføring kun fokuserer på å tiltrekke og konvertere kunder, tar vår tilnærming sikte på å maksimere verdiskapningen gjennom hele kundereisen.
Vårt mål er ikke bare å øke kundetilstrømningen og konverteringsraten, men også å stimulere opp- og mersalg. Vi legger vekt på å skape lojale kunder som ikke bare kommer tilbake, men også blir ambassadører som aktivt anbefaler dine produkter eller tjenester. Med vår vekstfokuserte markedsføring tar vi din virksomhet til nye høyder.
Merkevarebygging: Vi veileder deg gjennom prosessen med å skape, utvikle og vedlikeholde en grønn merkeidentitet. En solid merkevare styrker ofte kundelojaliteten og gir økt motstandsdyktighet mot markedssvingninger.
-
Vi hjelper deg med å fremtidssikre din virksomhet ved å implementere innovative tilnærminger som bygger på prinsipper til delingsøkonomi, smultringøkonomi og sirkulære forretningsmodeller:
utvikle grønne forretningsmodeller
nye inntektsstrømmer av avfall og biprodukter
grønne produkter og tjenester.
strategiske samarbeid og synergier
Vår grundige analyse av markedet, konkurrentene og interne ressurser avdekker potensialet for økt effektivitet og inntekter.
Gjennom samarbeid med oss får du strategisk veiledning, gode verktøy og støtte i gjennomføringen som kan hjelpe deg å styrke din posisjon i markedet og øke lønnsomheten.
-
Omtrent 70% av alle prosjekter feiler og god prosjektstyring er fundamentet for effektiv gjennomføring og vellykket levering.
Vi gir deg skreddersydde løsninger, fra planlegging til evaluering, og sikrer optimal styring gjennom hele prosjektsyklusen.
Med klare kommunikasjonskanaler og fokus på enkelhet og presisjon, hjelper vi deg ikke bare med å oppnå suksess i hvert prosjekt, men skaper også et støttende miljø for ditt team.
Erfar fordelene av økt effektivitet, tidsbesparelse og smidigere samhandling.
-
Våre workshops er interaktive og deltakerorienterte økter designet for å fremme læring, samarbeid, problemløsning eller innovasjon innenfor et spesifikt emne eller mål.
Våre workshops er basert på beste praksis fra The Workshop Survival Guide boken, bred kompetanse og lang erfaring.
Målet for våre kurs og workshops er å utruste deg meg kunnskapen, verktøyene og støtten du trenger for å nå dine mål.
Gjennom interaktive diskusjoner, case-studier og hands-on øvelser guider vi din virksomhet gjennom hele eller deler av prosessen - avhengig av dine behov, budsjett og preferanser.
Prosessen:
Forstå behov, mål og ønskede resultater
Designe og produsere
Levere og fasilitere
Evaluere
Temaer:
Bærekraft
Kommunikasjon
Markedsstrategi
Merkevarebygging
Salg og markedsføring
Sirkulære forretningsmodeller
Forretningsutvikling: grønne produkter og tjenester
ESG (Environment, Social, Governance) workshop
CSR (Corporate Social Responsibility)
-
Mens andre lager planer skaper vi vinnende strategier som hjelper deg med å prioritere, fokusere og differensiere deg i et marked preget av teknologisk distrupsjon og høy endringstakt.
Grønn markedsstrategi: Løft din virksomhet til nye høyder med en sylskarp markedsstrategi, designet for bærekraftig og lønnsom vekst og strategisk differensiering i et stadig grønnere marked.
Bærekraftsstrategi: Vi hjelper deg å definere bærekraftsmål, identifisere potensielle kostnadsbesparelser og optimalisere ressursbruken. Sammen skaper vi nye inntektsstrømmer fra avfall, biprodukter eller overskuddskapasitet.
Kommunikasjonsstrategi: God kommunikasjon er navet i grønn vekst, og danner grunnlaget for all markedsføring, samhandling og samarbeid. Vi er her for å hjelpe deg med å formidle organisasjonens verdier, mål og initiativer på en engasjerende måte for virksomhetens interessenter. Skap et miljø der ansatte er informerte, engasjerte og føler seg tilknyttet organisasjonens mål og verdier. Utforsk fordelene av styrket omdømme, økt kundelojalitet, effektivitet og produktivitet.
-
Med grundig innsikt i din målgruppes behov og preferanser blir veien til velinformerte beslutninger, målrettet prioritering, og bærekraftige valg tydelig. Våre tjenester innen innsikt er skreddersydd for å styrke din virksomhet og drive grønn vekst på flere nivåer:
Interessentanalyse: En systematisk tilnærming for å identifisere og evaluere de ulike interessentgruppene som påvirker eller blir påvirket av din organisasjon.
Vesentlighetsanalyse: Identifisering, vurdering, og prioritering av bærekraftsaspektene som har mest betydning for din virksomhet og dens interessenter.
Konkurrentanalyse: Evaluering av konkurrentenes styrker, svakheter, muligheter, og trusler for å identifisere markedsmuligheter og punkter for differensiering.
Tilbakemelding og Iterasjon: Samling og analyse av tilbakemeldinger fra kunder for kontinuerlig forbedring av produkter, tjenester, og markedsføringsstrategier.
La oss ta et bærekraftslabberas?
En uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe din virksomhet å bli mer grønn og lønnsom.
For virksomheten som trenger litt av alt - innimellom eller i perioder
Full fleksibilitet og kostnadseffektivitet
Vi gir deg fleksibilitet i en tid preget av høy endringstakt, teknologisk utvikling og geopolitisk uro.
Time for time: full fleksibilitet
Leveranse: ønsket leveranse til avtalt tid og fast pris.
Brøkdelsansatt: lei en spesialist på deltid og få tilgang til et helt team erfarne spesialister.
Mandag-Igjen-metoden
Lær hvordan vi går frem for å gjøre virksomheter grønnere og mer lønnsomme.
Slik jobber vi
Slik hjelper vi deg med grønn vekst
Tiltrekk kunder, talenter og forretningsmuligheter
Vi bruker moderne verktøy og innsikt om dine interessenter for å nå ut og bli mer attraktiv. Resultatet vi ser er gjerne reduserte kampanjekostnader, kortere salgssykluser, høyere konverteringsfrekvenser og bedre prognoser. Kort sagt, smartere ressursbruk og bedre resultater.
Kundelojalitet og community
Vi kan kunsten å skape ekte forbindelser. Gjennom personlig tilpasset kundedialog, lojalitetsprogrammer og operasjonell optimalisering, skalerte vi en kundeklubb fra 300 000 til 1 million medlemmer innen hotell- og eiendomsbransjen på bare 3 år. Resultatet? Økt kundebevaring, høyere livstidsverdi, lavere servicekostnader og forbedrede bruttomarginer.
Økt sirkularitet og ressursutnyttelse
Du kan ikke lese merkelappen på innsiden av din egen flaske, heter det. En eksternt og friskt blikk kan hjelpe deg med å identifisere nye muligheter og mer lønnsomme måter å operere på. Vi hjelper deg å sikre riktig bruk av menneskelige ressurser, teknologiske verktøy, økonomiske midler, tid og andre aktiva for å oppnå dine mål. Vårt mål er å minimere sløsing, skape nye inntektsstrømmer, redusere kostnader knyttet til drift og utvikling av virksomheten din.
Økt salg til eksisterende kunder
Sjansene for å lykkes medi salg til eksisterende kunder er hele 14 ganger større enn til nye. Vi hjelper deg med å identifisere opp- og mersalgsmuligheter, utvikle nye tjenester og produkter, og optimalisere on- og off-boarding prosessene for økt produktivitet og inntjeningsmuligheter.
Fra strategi til handling
Vi transformerer nedstøvede strategier til et kaffeflekkete arbeidsverktøy. Med bærekraft som en sømløs del av strategien din, oversetter vi dine ambisjoner til en handlingsplan som alle kan forstå og levere på. Opplev økt fokus, fart og fremdrift.